Sunday, April 28, 2013

Miskit head, mida teel olles suhu pista..

Kui oled omadega juba nii kaugele jõudnud, et kodus olles tervislikke ja puhtaid toite valmistad ning ka restoranis einestades paremaid valikuid teha oskad, siis ringi reisides/teel olles võib normaalselt söömine siiski veel üsna raskeks osutuda. Peamine on mitte üleliia stressata ja olema suuteline silma siin-seal kinni pigistama. Kui juba pead sööma miskit sellist, mida muidu võibolla suhu ei pistaks, siis vähemalt naudi seda, häälesta ennast ümber :)

Muidugi on asju, mis on minu puhul täiesti kindlad, näiteks ostan ma tee peale kaasa alati vaid vett.. või siis ka astelpaju toormahlajooki :)) Ma ei söö saia!!! Varem oli nii lihtne kuskilt bensujaamast mingi hot-dog või võileib kaasa haarata, praeguseks on sai minu jaoks täiesti mittesöödavaks asjaks muutunud, nagu näriks mingit vahtkummi või ma ei tea mida (kusjuures veel aasta tagasi olin täielik saiasõltlane). Kui tahan magusat, siis vaid vähemalt 70% kakaosisaldusega ja soovitavalt mingite pähklitega šokolaadi. Kui jogurtit, siis ikka maitsestamata jne jne..

Kõige lihtsam nõuanne - vali burksiputka asemel täiesti tavaline toidupood! Minul käib asi hästi lihtsalt, suur kobar banaane ja mingisugune pähklisegu. Kõige kõigem mu meelest on Rimi "Kuniglik segu", seal mandlid, pekaani pähklid, kuivatatud jõhvikad ja rosinad. Banaanid on seepärast head, et neid ei pea pesema ja on nii lihtne koorida, aiatavad hästi näljatunnet ära võtta. Kui on rohkem viitsimist sehkendada, siis võib võtta näiteks sellise komplekti - Rukkipala, õrnsoola lõhe, lehtsalat. Selles mõttes on see hea variant, et erilist mökerdamist tegelikult pole, nii lõhe, kui leib on viilutatud ja salatilehe lihtsalt murrad juurde. Igaljuhul kordades parem variant kui kolmnurk võileivad valge saia, e-ainetest pungil singi ja majoneesiga :S

Kõige parem nõuanne on aga kodus ettevalmistused teha. Nii võid ju mida iganes tee peale kaasa võtta. Puuvilju on kõige mugavam süüa, kodus saab need ilusti ära ka pesta. Kui aga oled samasugune friik, nagu mina, kes vahast kleepuvaid õunu koorida armastab, siis neid on hea sektoriteks lõigata, sidrunimahla peale pigistada ja karpi panna, nii säilivad ilusate ja värsketena võibolla terve päevagi. Viimati aga kui meil Jaanusega järjekordne väljasõit ees ootas, segasin kiirelt vara hommikul kokku sellise karbitäie: öö läbi leos olnud mandlid (minul on alati miskit head leos :D), röstitud kõrvitsaseemned, kuivatatud jõhvikad ja tükeldatud kookos (vett kookose seest oli vaja smuuti tarvis, ülejäänu jäi näksimiseks). Väga mõnus oli pärast autos krõbistada ;)



No comments:

Post a Comment