Wednesday, April 24, 2013

Suvikõrvitsa "tagliatelled" avokaadokastmes

Nendel harvadel kordadel, kui ma tervelt päev otsa kodus saan olla, kujuneb minu menüü kuidagi eriti vitamiinirikkaks, ehk siis koosneb peaaegu 100% ulatuses värsketest puu- ja köögiviljadest :)) Omas köögis, ilma kuhugile kiirustamata, on nii palju lihtsam oma kehale seda kõige paremat pakkuda. Hommikusöögiks värviliste smuutide, värskete mahlade või puuviljasalatite meisterdamine on mul juba ammu harjumuseks saanud.. nii samuti ka eile hommikul, kui alustasin päeva banaani-linaseemnepüree ja kausitäie tükeldatud õuntega. Väääga hea maitsega ja niiii toitev.

Lõunaks  valmistasin selle loo peategelase - toorpasta toorkastmega ;) Kunagi suhtusin toortoitlusesse väga väga skeptiliselt, kuid nüüd olen jõudnud arusaamisele, et mida rohkem värsket, seda õnnelikumad ja energilisemad me oleme. Usun, et üle poole, ehk siis kasvõi juba 51% toidust võiks olla täiesti värske ja kuumtöötlemata. See polegi nii ekstreemne ja samas omab tervisele ning olemisele väga suurt positiivset efekti.

Niisiis, kuna mul kodus spiraallõikurit ei ole, kasutasin hoopis koorimisnuga ja valmistasin ühest tervest suvikõrvitsast ilusad rohelised "tagliatelled". Kastme jaoks olin hommikul peotäie india pähkleid vette likku pannud (toitainete paremaks omastamiseks ja seedimise lihtsustamiseks). Neile lisasin juurde 2 väikest küpset avokaadot, ühe suure küüslauguküüne, sidrunimahla, jahvatatud musta pipart ja meresoola. Mikserdasin kõik kastmeks, võib ka blenderit kasutada. Siis veel kirsstomatid juurde ja oligi kõik, valmis oluliselt kiiremini kui päris pasta näiteks koorekastmes.. Ja kui nüüd rääkida maitsest, siis mu meelest oli see parem kui tavalistel pastaroogadel, päriselt ka :) Suvikõrvits ja tomatid on ju nii mõnusad värsked ja see kreemine rammus kaste sinna juurde... ülihea lihtsalt. Kusjuures hästi oluline on sidrunimahla lisada, muidu võib natuke lääge tulla. Ja kuna avokaadokaste iseenesest on juba nii taevalik, siis miks mitte, kellel soovi, seda ka tavalise pastaga süüa ;)


No comments:

Post a Comment