Sunday, January 13, 2013

Kõikse lemmikumad tervisejoogid

VESI!!!

Nii tüüpiline, eks. Mingi tervisefriik kuulutab, et tema lemmik jook on vesi :D No aga on, mis teha :D Tegelikult on see harjutamise asi. Veel aasta või rohkem tagasi jõin ma võibolla ainult klaasi vett päevas, nüüd aga kordades rohkem ja ei kujutagi teistmoodi ette. Olen harjunud isegi toidu kõrvale ainult vett jooma.

Inimene koosneb 70% ulatuses veest, vesi on nooruse allikas, vesi puhastab organismi jne jne jne :) Kogu see jutt on natuke ära "kulunud" ja inimsed ei viitsi enam nii palju sellele tähelepanu pöörata. Tegelikult kehtivad need tarkused endiselt ning piisava vee joomine on sama oluline, kui piisav liigutamine, puhkamine, hästi söömine. Juba suur klaas vett ärgates enne hommikusööki vähe haaval sisse juua oleks hea algus, noh näiteks üheskoos pesemise, riietumise, juuste kammimisega :)

ROHELINE TEE

Jällegi mitte väga eriline uudis :) Mina kohvi üldse ei joo, pole sellist harjumust kujunenud, mulle täiesti piisab rohelise tee ergutavast mõjust. See on üks asi, aga lisaks võib roheline tee ka väga maitsev olla. Mulle meeldivad kõige enam Gurmansi teed, valik on suur ja need tõesti maitsevad hästi. Parim mu meelest on "7 Samuraid", milles on šokolaaditükke, vanilli, mangot, ananassi, kookost ja veel midagi, mis kohe meelde ei tule. Ühesõnaga ülihea :)) Ja mis kõige kõige olulisem - alati koos viilu sidruniga, sest et sidrun aitab, no ma ei tea, oli see 85 või 95 %, aga igatahes palju rohkem, kui muidu, teest antioksüdante omastada. Rohelist teed tuleb valmistada mitte täiesti keeva, vaid paar minutit jahtunud veega ning mitte lasta rohkem kui 2-3 minutit tõmmata. Mett siis ka mitte unustada :)

VÄRSKED MAHLAD

Ei väsi meelde tuletamast, et neis suurepärastes jookides peitubki super enesetunne, super väljanägemine ja tugev tervis. Minu meelest juba üks klaas annab endast tunda. Miks see siis nii hea on?

SEST ET:
  • Esiteks on värske ja seetõttu äärmiselt kõrge vitamiinide, mineraalide ja ka ensüümide sisaldusega. 
  • Teiseks saame me kõiki neid häid ja olulisi aineid kontsentreeritult, sest niisama ju korraga tervet kurki, nelja  õuna ja suurt portsu peterselli ära ei sööks. 
  • Kolmandaks omastab organism kõik selle hea ülikiiresti, kuna joome seda mahlana ja meie kehale see hästi meeldib, võtab suurepäraselt vastu, ütleme nii :)
  • Neljandaks sisaldab oluliselt vähem pestitsiide, tehisväetisi ja muud kräppi, kui vili ise, sest enamik neist mürkidest talletub just taimekiududes, mitte niivõrd taime mahlas ;)
Ja no minu see kõige lemmikum on anannassi-apelsini-õunamahl :)) kirjutadeski juba hakkab suu vett jooksma :)))

Sellised mahlad maitsevad absoluutselt teist moodi kui pakimahlad!! Ei oleks osanud ette kujutadagi, et kuumutamisel ja pikalt säilitades maitse niiiiii tugevalt muutub..

Ja kui endal veel mahlapressi kodus pole, siis näiteks Solarise toidupoest saab osta värskeid mahlasid, niisamuti ka Mamost ;)

ASTELPAJU TOORMAHLAJOOK

Poes leiduvatest mahladest meeldib mulle astelapajutoormahl. See on tavaliselt peidus juurikaosakonnas. Hästi palju C-vitamiini ja mõnusalt hapukas ning värske maitse.

TAIMETEED

Piparmünt, kummel, till, kibuvits jne, kõik on head :) Kui hommikuteks sobib hästi roheline tee, siis õhtuti on enamasti hea juua ürditeesid. Neid on lõpmatu hulk erinevaid ja kõigil on mingisugune mõju meile. Sel sügisel/talvel on meie lemmikuteks enda korjatud ja kuivatatud piparmünt ning Kubja Ürditalu "Hea Une tee". Ma ei ole tegelikult kindel, kui tugevalt see unetee toimib, sest ma niikuinii magan sügavalt :D Lihtsalt koos magusa meega sobib ta kuidagi nii hästi õhtusesse kodusesse olemisse :)


No comments:

Post a Comment